Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Uplatňovaní supervize ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a ve školských zařízeních preventivně výchovné péče
HELLEROVÁ, Kristýna
Supervize se považuje za standardní součást odborného růstu pracovníků v oblasti pomáhajících profesí, tedy u těch, kteří jsou při práci v bezprostředním kontaktu s lidmi, jejich problémy a emocemi. Supervize umožňuje těmto pracovníkům uvažovat nad kvalitou jimi odvedené práce, zvyšovat jejich schopnost reflexe a sebereflexe. Cílem supervize v konkrétních zařízeních, ale i obecně, je rozvoj profesionálních a osobnostních kompetencí jednotlivých pracovníků a týmů. Pro školská zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a ve školských zařízeních preventivně výchovné péče existuje metodický pokyn k poskytování supervize. Jednotlivá zařízení mají také definovány způsoby podpory osobního a profesního rozvoje pracovníků. Supervize ve školských zařízeních je poskytována pedagogickým pracovníkům jako součást pracovní činnosti mimo přímou pedagogickou činnost. Zařízení dělíme na dvě skupiny dle toho, kam spadají, buďto pod MŠMT nebo pod kraj. Ta zařízení, která spadají pod kraj, nemusí svým zaměstnancům supervizi poskytovat. Cílem supervize je zkvalitnění multidisciplinární péče o ohrožené nezletilé děti, případně osoby do 19 let věku, umístěné ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy, nezletilé děti, případně zletilé osoby do ukončení středního vzdělávání, kterým je poskytována preventivně výchovná péče. Prostředky, které zařízení dostávají na svoji činnost, jsou normativně přiděleny, jejich objem však nemusí být dostatečný natolik, aby mohly být využity i na finanční zajištění kvalitních supervizí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a školských zařízení preventivně výchovné péče. Výzkumný soubor představovali zaměstnanci zmíněných zařízení po celé České republice. Cíle bylo dosaženo využitím kvantitativního výzkumu, metodou dotazníku za využití Likertovy škály. Z výzkumu vyplynulo, že nejčastější podoba supervize v těchto zařízeních je externí supervize ve formě skupinové a individuální. Dále bylo zjištěno, že pracovníci těchto zařízení jsou většinově se supervizí a její podobou u nich v zařízení spokojeni. Data potřebná ke zpracování hypotéz byla analyzována v programu IBM SPSS Statistics při stanovené hladině významnosti = 95 %. Díky zpracování hypotéz ve výzkumu následně vyplynulo, že nemůžeme v případě tohoto výzkumu prokázat, že školská zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a školská zařízení preventivně výchovné péče, která spadají pod MŠMT, mají pozitivněji hodnocenou supervizi od pracovníků než zařízení, která nespadají pod MŠMT, tedy byla tato hypotéza zamítnuta a byla přijata nulová hypotéza. V další hypotéze nebylo výrazně prokázáno, že na hodnocení přínosu supervize má vliv pracovní pozice pracovníka. V případě poslední hypotézy opět nebylo prokázáno, že by délka ovlivňovala hodnocení přínosu supervize. Výsledky této diplomové práce mohou být inspirací pro školská zařízení jako námět pro případnou změnu nebo jako pozitivní zpětná vazba na supervizi realizovanou u nich v zařízení. Mohou je také využít i supervizoři a další pracovníci, kteří se podílejí na zavádění supervizí do školství. V neposlední řadě poslouží jako informační materiál pro studenty a další odbornou veřejnost, která se o tuto problematiku zajímá.
Školní zralost a počátek školní docházky z pohledu rodičů žáků základních škol na kladensku
Hermanová, Zuzana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat školní zralostí, stadiem psychologického vývoje v předškolním a raně školním věku. Bude řešen pohled rodičů budoucích žáků ze tří kladenských základních škol na školní zralost a počátek školní docházky a v tomto smyslu budou výsledky dotazníkového šetření porovnány s výzkumem z roku 2011. Teoretická část bude řešit dítě v předškolním věku z různých úhlů pohledu, jeho vývoj kognitivní, socializační a další. Dále se budu zabývat školní zralostí a školní připraveností, kognitivním, somatickým i emocionálním stupněm vývoje dítěte při nástupu školní docházky. Zevrubně budou představeny tři základní školy, kde byl výzkum realizován. Část praktická analyzuje dotazníkové šetření, realizované v den zápisu do prvních ročníků v ZŠ Kladno, C. Boudy 1188 z roku 2011, které jsem po třech letech zopakovala a rozšířila o výzkum na ZŠ Kladno, Vašatova a ZŠ Kladno, Vodárenská. Získáním výsledků dotazníkového šetření ze tří škol vznikne širší vhled do problematiky z hlediska zájemců o vzdělávání z řad rodičů budoucích prvňáčků.
Výtvarná výchova a volnočasová pedagogika
Lovašová, Jana ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vymezení volného času a výchovy v něm. Zkoumá jejich charakteristiky. Cílem je zmapování zařízení volného času, která se věnují výtvarným činnostem, ve městě Benátky nad Jizerou a jeho okolí. Dalším cílem je navržení výtvarné činnosti pro jedno z vybraných zařízení. V úmyslu bylo tento návrh zrealizovat, avšak to se kvůli vládním opatřením v důsledku covid 19, neuskutečnilo. teoretické části popsán je vývoj, specifika a funkce volného času a výchova ve volném čase. Dále jsou vyobrazena vybraná zařízení, poskytující aktivity pro děti a mládež ve volném čase Jelikož se zaměřuji na taková zařízení, která se ve své nabídce věnují výtvarným činnostem, je zde popsána výtvarná výchova a její přínos. Ve výzkumné ěnuji dvěma případovým studiím volnočasových zařízení zaměřených na výtvarné činnosti v Benátkách nad Jizerou. Zjišťuji, jaký je jejich přístup k vedení těchto činností, jakým způsobem vedení probíhá, jaké skupiny dětí a mládeže zařízení navštěvují. didaktické části se věnuji návrhu výtvarné činnosti pro jedno ze zmíněných zařízení, který se měl uskutečnit na některé z hodin zařízení. Popsány jsou i možná rozšíření a další způsoby využití tématu.
Specifické potřeby dítěte s diabetes mellitus 1. typu v rámci předškolního a základního vzdělávání
PRAGEROVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání dětí a žáků s diabetes mellitus 1. typu. Zaměřuje se na způsoby naplňování specifických potřeb plynoucích ze zdravotního znevýhodnění a jakým způsobem je dítě s diabetem začleňováno do školních aktivit. V úvodu práce je charakterizována podstata tohoto chronického onemocnění, jeho léčba a způsoby kompenzace s využitím nejnovějších technologií v monitoraci glykémie a aplikaci inzulínu. Dále jsou v práci přiblíženy možné rizikové situace, se kterými se lze v průběhu vzdělávacího procesu dítěte setkat a jakým způsobem na takové situace reagovat. Praktická část se opírá o přímé zkušenosti rodičů diabetických dětí, které navštěvují školní zařízení. Výzkum je orientován na rodiče dětí, které navštěvují mateřskou školu a 1. stupeň základního vzdělávání.
Školní zralost a počátek školní docházky z pohledu rodičů žáků základních škol na kladensku
Hermanová, Zuzana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat školní zralostí, stadiem psychologického vývoje v předškolním a raně školním věku. Bude řešen pohled rodičů budoucích žáků ze tří kladenských základních škol na školní zralost a počátek školní docházky a v tomto smyslu budou výsledky dotazníkového šetření porovnány s výzkumem z roku 2011. Teoretická část bude řešit dítě v předškolním věku z různých úhlů pohledu, jeho vývoj kognitivní, socializační a další. Dále se budu zabývat školní zralostí a školní připraveností, kognitivním, somatickým i emocionálním stupněm vývoje dítěte při nástupu školní docházky. Zevrubně budou představeny tři základní školy, kde byl výzkum realizován. Část praktická analyzuje dotazníkové šetření, realizované v den zápisu do prvních ročníků v ZŠ Kladno, C. Boudy 1188 z roku 2011, které jsem po třech letech zopakovala a rozšířila o výzkum na ZŠ Kladno, Vašatova a ZŠ Kladno, Vodárenská. Získáním výsledků dotazníkového šetření ze tří škol vznikne širší vhled do problematiky z hlediska zájemců o vzdělávání z řad rodičů budoucích prvňáčků.
Prognóza obsazenosti školních zařízení Chocně do roku 2015 prostřednictvím časových řad
Leová, Monika ; Arltová, Markéta (vedoucí práce) ; Langhamrová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou demografického vývoje a analýzou návštěvnosti mateřských a základních škol ve městě Choceň. Cílem práce je za pomoci časových řad stanovit prognózu počtu dětí, které budou tyto školní instituce navštěvovat do roku 2015. Předpovídané počty dětí jsou následně porovnány se současnými kapacitami školních zařízení a k závěru jsou navrhnuta příslušná řešení. Vzorový postup a dosažené prognózy mohou být v budoucnu nápomocné Městskému úřadu Choceň v předcházení problémů ohledně obsazenosti mateřských a základních škol.
Zhodnocení preventivně výchovné činnosti zabezpečované Hasičským záchranným sborem ČR.
MEJZLÍKOVÁ, Jana
Předkládaná diplomová práce se zabývá zhodnocením PVČ prováděné HZS ČR. Mezi základní povinnosti HZS ČR v této oblasti patří systematické informování obyvatelstva ve vztahu k mimořádným událostem. HZS ČR vyvíjí řadu aktivit, které svým zaměřením přímo působí na obyvatelstvo a podporují jeho přípravu. Nástrojem pro realizaci jeho cíleného informování je preventivně výchovná činnost. HZS ČR zajišťuje koordinování PVČ na centrální i krajské úrovni. Teoretická část práce obsahuje základní informace a souvislosti týkající se předmětné tematiky. Jsou zde popsány právní předpisy a interní metodiky HZS ČR, na jejichž základě je upravena problematika prevence. Stručně byly charakterizovány subjekty zabývající se PVČ a organizační struktura HZS ČR. Dále bylo objasněno celkové pojetí zaměření HZS ČR na danou problematiku. Teoretická část práce se opírá o poznatky získané na základě analýzy dostupných literárních zdrojů zabývajících se předmětným tématem. V další části práce byl hodnocen současný stav provádění PVČ a její úroveň vzhledem k možnostem HZS ČR. K dosažení cíle a získání odpovědi na výzkumnou otázku byly použity kvalitativní metody výzkumu. S využitím SWOT analýzy byla objektivně popsána aktuální situace daného tématu a naznačeny vhodné změny dalšího směřování rozvoje PVČ. Z dotazníkového šetření vyplynuly postoje a odborné názory koordinátorů PVČ HZS krajů. Následným analyzováním a komparací zjištěných skutečností z výzkumů byl získán ucelený přehled o aktuálním stavu dané problematiky a zhodnocena situace jednotlivých regionů na úrovni krajů. V práci byla stanovena výzkumná otázka, která zjišťovala, zda PVČ zabezpečovaná HZS ČR plní úkoly v předcházení MU. Na výzkumnou otázku je možné odpovědět kladně. Z výsledků práce vyplynulo, že předmětná problematika není řešena dostatečně a není jí HZS ČR věnována potřebná pozornost. Cílem práce bylo vypracování návrhu na zkvalitnění provádění tématiky u HZS ČR vyplývajícího z nejnovějších trendů. V návaznosti na získané výstupy jsou navrhovanými řešeními například zavedení nového specializačního kurzu pro koordinátory PVČ se zaměřením na didaktiku a prezentační schopnosti. Na koordinátory PVČ jsou kladeny neustále se zvyšující požadavky na odborné znalosti a dovednosti, které by bylo možné si doplnit v kurzu, obsahem přizpůsobenému potřebám koordinátorů při výkonu činností spojených s realizací PVČ. Důležitým faktorem pro možnosti dalšího řešení problematiky je především zajištění systémového financování. Vytvořením stabilního finančního prostředí, dlouhodobým rozpracováním finančních plánů a využíváním možností vícezdrojového financování lze zajistit funkční systém pro získávání potřeb v koordinaci PVČ. Při zajišťování PVČ je důležité zvolit patřičný přístup k jednotlivým skupinám obyvatelstva a vhodně zvolit odpovídající formy, metody a způsoby předávání sdělovaných informací. Vyhodnocením výzkumů bylo zjištěno, že je nutné zaměřit se na specifické skupiny obyvatelstva. Vytvořením vzdělávacích pomůcek pro cizince a zdravotně postižené obyvatele je možné zkvalitnit jejich dovednosti a předcházet tak nedostatečné ochraně zdraví a životů při MU. Propojení a zvýšení spolupráce s veřejností lze zajistit medializací odvedené práce a propagací jednotlivých témat PVČ. Navrhovanými prostředky vhodnými k využití při těchto činnostech jsou sociální sítě, webové stránky a televize. Tyto moderní a atraktivní metody komunikace je možné používat ke zveřejňování cíleně zaměřených článků a informací nebo k přímému televiznímu vystupování příslušníků HZS ČR. Prostřednictvím sociálních sítí lze zaujmout mládež a oslovit velký počet lidí v produktivním věku. V diskuzi a v závěru této práce jsou uvedena další užitečná doporučení, která se vztahují ke zkoumané problematice. Stručně je zde popsáno zajišťování požární prevence v jiných zemích. HZS v Kanadě a Velké Británii používají zavedené modely preventivních programů, kterými se lze inspirovat při realizaci vlastních projektů PVČ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.